Tuesday 24 March 2015

Demi.

Lately feels like...
...putting a saw on my throat. Cut through it.
 

Subhanallah. Sem ni teruk aku kena belasah dengan path pilihan aku sendiri. Teringat pillow talk dengan seorang teman. Akulah yang bersyarah kat dia...yang kita tak layak pun komplen tentang hidup kita. Sebab kita yang pilih. Sapa suruh pilih jalan hidup yang buat kita komplen balik? Yang paling best, boleh pulak mengeluh. OMG sana OMG sini.


Hm. Bukan senang nak jadi orang yang sentiasa bersyukur. Tatkala senang pun boleh lupa nak ucapkan alhamdulillah dan menggunakan nikmat yang ada semaksima mungkin, inikan pulak waktu susah.


Kadang-kadang time time susah aku rasa macam nak patah semangat je. Tidur. Banyak kejadian tidur berlebihan semenjak semester musim luruh 2013. Susah nak naikkan semangat bila kadang-kadang...dah macam takda goal je nak fokus. 


Lalu untuk bangun semula kalau ada waktunya aku tak bersemangat (sebab nanti tak balik langsung pulak...atau balik dengan hutang kat kerajaan hewhew haruu), aku selalu set short term goal. Macam...okay, if I finish this one paragraph, I'll get to watch Gilmore Girls for 30 minutes. Wah reward...padahal study tak sampai 30 minit punnn. Takpala janji ada progress.


Dan memandangkan semakin aku hampir kepada tarikh graduasi aku, semakin bertimbun kerja, aku set this one goal. Jangan gelak. I bought a pair of shoes when I went to New Haven during Thanksgiving 2014. I bought those shoes in a shoe store near Yale University. Dang it was a really beautiful place. Subhanallah.


Asalnya takda niat pun nak membeli. Perjalanan ke Yale pun adalah satu kemalangan. Tengah drive tibbah nampak signboard Yale University. Haaa apa lagi, masuk simpang like a pro, sampai. Dan saja je masuk kedai tu sebab Fatin nak masuk. Dalam hati: "Nak beli kasut lettew...berapa banyak pasang nak ada eceh..." Sekali aku yang beli. Fatin? Devil.


Cantik. First time tengok...terus teringat kat satu benda - biru, warna UB.


So my next, nearest goal...to wear this pair of shoes. I want to wear them during my graduation. I want to wear them like I deserve wearing them. I want to wear them proud. Symbolism much?




Kalau aku ada anak, nanti kalau dia ada assignment essay BM, aku boleh beri ide tajuk esei: Aku Sepasang Kasut.



LOL sangatttt.






In Omnia Paratus, Far!
Ready for all things!


 

No comments:

Post a Comment