Saturday 30 April 2016

Belajar terbang semula

Long story short, so I cried in front of my top two bosses.

Yang sorang ala-ala bapak-bapak. Yang sorang ala-ala abang-abang. Kalau tak kenal lebin lanjut memang akan ingat beliau ni jenis hisap shisha bukak kedai vape.

But they do have my respect. 


***


Dah. Mari kita bedah kenapa aku menangis.

Can I be more child-like? Yes.
Mengikut analisa aku, semuanya terjadi sebab aku mempunyai prinsip ini:

I shall delete, eliminate, anyone who causes nuisance in my life, for eternity.

Dan jenis anyone ini termasuklah mereka yang buat aku sakit hati. Sebab bila aku sakit hati, aku jadi marah dan sedih, bila aku marah dan sedih, aku jadi takde mood, bila aku takde mood, aku tak stay on track pada sesuatu yang aku hajatkan. Bila ini terjadi, life goal aku terganggu. Dan aku rasa useless. Better off I just be dirt then.

See. I hate, loath, toxic person. Doesn't matter who she or he is. 

Hmmm...macam mana nak atasi, yep?

Betul kata Encik A, aku dah pernah duduk luar negara jadi aku sepatutnya lebih hebat sebab aku dah tempuh macam-macam. 

Aku percaya aku tabah dan boleh handle pressure. Loh aku sangat tak puas hati beliau kata aku tak boleh handle pressure. Did you know aku kena marah dengan minah Telen Kop depat Malaysians di RIT? Aku tak nangis pun since, aku boleh elok lagi salam dengan beruang tu. Were you there when aku sanggup redah ribut salji (without realizing I was in one) jam 11-12 malam untuk pergi perpustakaan dan siapkan kerja aku, walhal aku bukannya tangguh kerja tapi laptop aku crashed last minute? Dan tak termasuk demam selesema sakit kepala waktu tiada laptop tp harung jugak siapkan, jam 2-3 pagi. Dan oh waktu tayar kereta meletop waktu aku memandu seorang diri di Tampa. Dengan GPS tak ada, harapkan signboard dan memori je. 

Habeh dia tu macam ler boleh handle pressure. Tu hisap rokok tu? Bukan tanda tak boleh deal pressure? Kalau boleh handle pressure kenapa tak teruskan dengan kerja at hand kenapa kena berhenti untuk nyalakan puntung yang ada kandungan pencuci restroom tu?

Loh dah cara aku handle pressure camtu - nangis, takde mood, dan menukar nama xhaj/&7& tu dengan 🐽 -, so camtula.

Takpela, kita quote beliau balik di sini. Ape yang Encik A cakap ni "boleh keluar telinga kiri dah."

Keluar kau 👂🏻💨


Pokoknye aku perlu rediscover myself. 
Aku suka kata-kata tunangku...yang aku dah overcome one setback ke arah nak jadi CEO.

Bosses yang dua ni mungkin boleh ketawakan aku - "HAHAHAHA ade hatiww nak jadi CEO. Kena cikit dah nanes."

Takpe. Tak kisah. Aku memang ada elemen muka tak malu aci taram. One day in shaa allah, aku akan dapat apa yang aku nak. In shaa allah, aku yakin!




No comments:

Post a Comment